توسعه آموزش‌های مهارتی دانش آموزان گلستانی در حوزه صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان از همکاری ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آموزش‌وپرورش استان به‌منظور توسعه آموزش‌های مهارتی و ایجاد بستر اشتغال مناسب برای نسل جدید خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مریم حاجی‌ابراهیمی امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳ با اشاره به اقدامات توسعه و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فاخر استان، گفت: ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و آموزش‌وپرورش استان به‌منظور توسعه آموزش‌های مهارتی و ایجاد بستر اشتغال مناسب برای نسل جدید  همکاری‌های خود را توسعه می‌دهند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان خاطرنشان کرد: این همکاری‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان گلستان باهدف توسعه آموزش‌هایی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گسترش می‌یابد که برای تدوین این تفاهم‌نامه نشستی با حضور مسئول حوزه آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش‌وپرورش و کارشناسان مربوطه در دفتر معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان برگزار شد.

او یادآور شد: اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان در سنوات گذشته همکاری‌هایی در حوزه برون‌سپاری آموزش، افراد جامانده از تحصیل و طی دوره‌های کارورزی و... با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان داشته و مقرر شد در سال تحصیلی جدید ادامه دوره‌های برون‌سپاری در رشته زیورآلات سنتی در پایه دهم و یازدهم در شهرستان گنبدکاووس اجرایی شود.

حاجی‌ابراهیمی بیان کرد: در آینده نزدیک تفاهم‌نامه بین دو دستگاه منعقد و طرح‌های نو باهدف آماده‌سازی نسل جدید به‌منظور ورود به حوزه کسب‌وکار اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071100869
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha